Re: Exekverande daemons etc.

Samuel Blomqvist wrote:

Är inte säker om jag förstår dig rätt men...   ps aux  i en terminal
visar ju alla processer och vem som äger dem.
Du kan också installera systemövervakar-appleten på din panel, högerklicka och "öppna systemövervakare" som är ett program som påminner om ps men är interaktivt.

Vill du göra samma sak på din server kan jag rekommendera webmin. Andra bra verktyg är top respektive gtop.

/Samuel

Peter Carlsson wrote:
Hej!

Undrar hur man kan ta reda på vilka demoner och andra
processer som exekveras och för vilken användare etc.

Mvh Peter

--
Hälsningar,
- --
~  .''`. Anders Wallenquist, anders.wallenquist@kreawit.se
~ : :' : 0709 - 565 160 ~ `. `' http://www.kreawit.se ~ `-- http://www.rfa.se
begin:vcard
fn:Anders Wallenquist
n:Wallenquist;Anders
org:Kreawit
adr;quoted-printable:;;Furugatan 4b;Link=C3=B6ping;;582 45;sweden
email;internet:anders.wallenquist@kreawit.se
title:Senior consultant
tel;work:013-352950
tel;home:013-127383