Underligt fenomen i KDE

Lite apropå senaste diskussionen om problem med tangentbord på sistone.
Jag har fått en skum effekt i KDE, och då när jag växlar desktops. Jag
har mappat Shift+Alt+<pil> för att växla mellan fönster.
Den skumma effekten är att emellanåt så får KDE för sig att hoppa två
fönster. Den växlar först ett steg som den ska, men precis när man ser
desktopen uppdateras så växlar den en gång till åt samma håll. Detta
sker bara om det finns fönster öppna på den desktop man växlar till.
Mellan tomma desktops går det alltid att växla utan problem.

Nån som upplevt detta?
//I