Re: Brandvägg

Tack Torbjörn

Är du inte hemma på det här med brandväggar i Linux rekommenderar jag
starkt att du tar något färdigt script, risken är mindre att du gör
något som du egentligen inte vill ;)

Måste ju lära mig själv. Helt loko på detta är jag inte heller.

Vad det gäller "vi" andra, iaf jag; jag brukar skapa en fil som ligger i
/etc/init.d/firewall och i den skriva som /etc/init.d/skeleton fast
lägga resp iptables rad i "start". För mer info om hur reglerna utformas
'man iptables'.

Läste att varje regel drog igång iptables och att det skulle finnas en alternativ metod för att minska overhead:et av att starta ett program om och om igen. Läste inte så noga och var trött, så jag kanske missuppfattade?