Re: Avstängning från GNOME

Jag använder ett (rättare sagt två) perl-script som tillåter utvalda
användare att stänga av/starta om datorn de sitter vid (även X-terminaler
m.h.a. ssh). Det ersätter /usr/bin/gshutdown och utnyttjar "super".

(Var försiktig med övriga paket i arkivet - de flesta har fortfarande
referenser till praxis på mina egna system och/eller är dåligt
dokumenterade. Det kommer en fungerande "stable" någon gång.)

Hoppas det kan vara till någon liten hjälp ...
Skicka gärna buggrapporter etc.

Källpaket
---------
http://rosnix.nu/debian/dists/unstable/main/source/x11/gshutdown_0.5.dsc