Re: Bränna cd och dvd

On Wed, 2004-10-27 at 20:28, Christoffer Sawicki wrote:

> K3b!

Ålrajt. Har installerat K3b nu, och det mesta funkar väl som jag
hoppats. Har ännu inte testat bränna dvd, men jag tar det senare. K3b
vill ha lite hjälpprogram som tex 'dvd+rw-format' som ska finnas i
paketet 'dvdrtools' eller vad det heter. Installerade det, men K3b
VÄGRAR anse att dvd+rw-format existerar. Jag har kollat och binärfilen
finns i sökvägen (/usr/bin/).
När jag testade installera dvdrwtools (eller nåt liknande) från stable
som innehåller dvd+rw-format v2.20 så ansåg K3b att allt var ok. Dock
var det för gamla versioner på andra program i det paketet så den
lösningen gick bort.

Hur ska jag få K3b att förstå att dvd+rw-format visst ligger i sökvägen?
Rättigheterna på filen är 755 också.

//Ivar