Re: Kamera och kortläsare på usb

On Wed, Mar 02, 2005 at 02:23:02PM +0100, Peter Karlsson wrote:
> Fungerar enheten i andra datorer? Andra operativsystem i samma dator?
>
> Har du testat med en kortare USB-kabel? Jag har haft problem med sånt,
> enheten upptäcktes men gick inte att läsa när jag använde en
> förlängningskabel, men bara med vissa datorer.

Har bara testat den i en annan dator som har w2k installerat. Där dök
den upp som fyra enheter. Förmodligen en för varje minneskortsplats. Det
var därför jag även kom på att försöka mounta enheten på annat än
sda/sdb för att se om de fyra enheterna kunde tolkas som olika
partitioner, men inte...

//K