Paketeringskväll för Debianister?

Under rubriken "Bits from the Testing Security team" på debian-security
togs det nyss upp frågan om masshjälp för att få ordning på Sarge (vilket
jag antar att alla här är intresserade av).

Att jag inte bidragit med patchar/paketering hittills beror på att jag
inte tagit mig över tröskeln att _ordentligt_ läsa på hur bl a Debianpaket
är uppbyggda. (Ja, jag vet. Det är inte _så_ svårt bara man läser, men det
kanske inte är det roligaste man kan göra en kväll efter jobbet.)

Jag antar att det finns fler som hänger på den här mailinglistan som
känner ungefär som jag. Dvs, vill gärna bidra men har lite svårt med
"få-tummen-ur"-faktorn.

Vad jag är ute efter nu är folk som är på listan och som har erfarenhet av
att:
* skicka in buggfixar till Debian
* adoptera och underhålla paket
* övriga relaterade saker jag inte kommer på för tillfället

Vad jag föreslår är att vi går ihop och försöker ordna paketeringskvällar,
där de som kan och de som vill lära sig samlas och gör någonting åt Sarge.

Min tanke om vad som borde tas upp under en sån kväll:
* Hur man går tillväga för att hitta en bugg, fixa patch, posta till rätt
ställe
* Hur man gör om ett icke-debianiserat program till ett korrekt debianpaket
* andra nyttiga intressanta saker

Vad sägs?

För de Debianister som finns i Stockholm, finns det kanske möjlighet att
låna lokal med projektor och sånt ute på mitt jobb vid Globen.

      /Daniel