debianspegel

Har inte tid eller lust att skriva på engelska just nu så därför postar jag hit istället för till -mirror.

Jag kör en liten spegel av debianarkivet - bara i386, amd64 - och nu börjar jag får ont om diskutrymme. Det känns inte som en vettig väg att exkludera varken amd64 (som är pyteliten jämfört med i386) och att utesluta i386 är liksom inte möjligt. Min tanke var att man kanske kunde rensa paket som är grymt inaktuella, det kanske inte ligger i projektets natur att göra så men det spelar inte någon större roll i det här avseendet. Man kan upgradea mot en annan server i så fall.

Med grymt inaktuella menar jag att köra man t.ex. woody så får man tåla att vända sig annorstädes.

Hur gör man? 7Gb kvar av disken...

--
/brother
http://debian.bsnet.se