Kmail-Attachements-Openoffice

Vet någon hur man ställer om Openoffice så att det här kan rättas till:

1. Ett brev har bilaga, till exempel filen '2007.doc'
När jag öppnar brevet ser jag att bilagan kopieras till

/tmp/kde-tore/kmail3r9Mmc.5/2007.doc

2. När jag försöker öppna bilagan med Openoffice får jag en felmeddelanderuta
med texten

/tmp/kde-tore/2007.doc_[8QN4ub].doc finns inte.

Openoffice lyckas alltså inte 'gissa rätt' varken vad avser plats eller namn
för den tillfälliga filkopian som Kmail sparat. Hur rättar man det?

Jag kör Debian 4.0 (etch) med GNU/Linux 2.6.18-3-686, KDE 3.5.5, KMAIL 1.9.5,
OpenOffice.org 2.0.4

Tackar så mycket på förhand! / Tore

P.S. Med till exempel pdf-filer hittar Acrobat reader rätt -- det här verkar
vara ett isolerat Openofficeproblem. Jag har inte lyckats hitta liknande fall
på på webben. Felet uppstod för nästan ett år sedan. Jag kan spara alla typer
av bifogade filer och sedan läsa dem utan problem. Problemet uppstår endast
vid försök att läsa direkt med Openoffice. Har försökt att installera om,
utan verkan, hjälp!

--
Tore Ericsson, Tväråmark  http://www.tores.se