Re: Gnome första dag i veckan

On 2011-02-23 at 11:07, jan@lillahusetiskogen.se wrote:

> Tänkte inte på att det kan bero på språk. Vid installationen väljer jag
> Stockholm, svenskt tangentbord och engelska. Då får jag en locale
> en_US.UTF-8.

Om jag förstår dig rätt vill du ha meddelanden från program på engelska,
men för övrigt svensk tid, valuta, sortering, och så vidare?

Då kan du stoppa följande i /etc/default/locale:

LANG="sv_SE.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"

Med hjälp av 'man locale' kan du lista ut vilka locale-parametrar du har att
leka med om du yterligare vill anpassa din språkupplevelse.

--
Fredrik Jonson