Underhåll och ansvara för svenska ordböcker etc

Hej!

Det var längesen jag såg detta projekt men det finns ju
en ordbok för svenska i Debian: aspell-sv.

För den som är intresserad av att underhålla detta (och
kanske lägga till nya!) finns swedish-projektet på alioth.

    https://alioth.debian.org/projects/swedish/

När jag surfade in på uppströms-urlen sv.speling.org
blev jag hänvisad till sfol.se som finns paketerad i
Debian som hunspell-sv-se, som också skulle kunna
leva i swedish-projektet.

Det kanske inte är så mycket jobb men saker som
underhålls i Debian av team och projekt har generellt
sett mycket högre livskraftighet än soloprojekt.

--
Per