Root Hesabı

Merhaba arkadaşlar, root hesabımın şifresini kaybettim sistemime giriş yapamıyorum. nasıl girebilirim.? Putty adlı bir program ile bağlanıyordum (hoş debian değil ama, aradım bulamadım son çare sorayım dedim) iç network e attım apache vs. çalıştırıyorum  üzerinde önemli datalar var. telnet açık benden kullanıcı adını istiyor root yazıyorum şifreyi soruyor hatırlamıyorum ne yaparsam bu problemi çözerim ? root şifresini uzaktan bağlanıp nasıl kırarım ? Teşekkür ederim.

MEHMET HALİL SERÇE
ALTINBAŞAK TEKSTİL A.Ş.
    B.İ.M.-B.İ.S.