Re: Linux Üstüne Bir Makale

On Tue, 2004-06-15 at 15:11 +0300, Mehmet Halil Serçe wrote:
> oldu geri kalan %8,5 Machintosh ve kalan %1,5 ise unix/linux
                       ^^^^^^^^^^

Macintosh.

> O günlerde Linux fazlası ile DOS ve MOS işletim sistemlerine benziyor
> yani Grafiksel arayüz vs. gelişmemiş ve kullanıcıları ileri düzeyde
> olmasından dolayı son kullanıcı olan masaüstü bilgisayarlara yayılmayı
> başaramadı.
>
> Gnome Efsanesi ve  X Window
>
> Ve derken tarihten bir gün( tüh tarihini unuttum :) ehuehe ) Gnome, X
> window GUI leri ( Grphical User Interface) oluşmaya başladı, işte bu
> nokta Windows ve Machintosh un en güçlü olduğu noktaydı...

GNOME'dan önce, o dönemde kapalı kaynak kodlu olan Qt kullanılarak C++
ile yazılmış olan ve gelişimi bugün de süren KDE vardı.

"Efsane"[1] de Serdar Özler tarafından geliştirilen bir pencere
yöneticisi yazılımıdır.

> sistemi halinde. Neden ? CPU hızı ve Front Side Bus hızı çok yüksek,
> Motorola işlemci ile çalışıyor ve sadece tek farkı İşlemci ile
> Anakart. Diğer tüm parçaları PC lerin aynısı.

PowerPC, IBM ve Motorola'nın joint-development projesidir ve aynı mimari
çok sayıda IBM sunucu donanımı üzerinde de gelir. Aslını isterseniz
Macintosh'un diğer bileşenleri de sıradan PC'lerde kullanılanlardan
biraz farklıdır.

Apple, diğer üreticilerden farklı olarak hem donanımı, hem de yazılımı
birlikte pazarlar. Mac OS X'i başka bir donanımda çalıştıramazsınız.

> Red Hat Amerikan Linux dağıtımı olarak piyasaya çıkıyor ve GUI si

RedHat, Amerikan Linux dağıtımı değildir. Bu konuda bir tartışma
başlatmak istemiyorum aslında ama gerçekten bundan rahatsızlık
duyuyorum. Özgür yazılımın milliyeti olamaz. Milliyetçilik gibi
aşağılanası duygulardan yoksun bir olgu varsa o da özgür yazılımdır.

> Apache mi ? o da ne ? Apache bir web hosting sistemi olarak devreye

Apache web hosting sistemi değildir.

> Apache ee ? Apache piyasaya çıkarken piyasada Windows un ISS i vardı
> ve bu servis çok kötü dizayn edilmiş sadece NT tabanlı sistemlerinde
> kullanılıyor ve çabuk hackleniyordu. Apache bu noktada devreye girdi,

Abartmasak? IIS bu kadar da kötü değildir. Ayrıca her yazılımın
sorunları düzeltilebilir. İyi olanı daha iyi gösterme isteğinizi
anlayabilirim ama fanatizm hatalı bir davranış biçimi.

> IBM her zaman Dell gibi Windows ile iç içe olmasına rağmen Windows un
> kendi üretimi olan Os/2 yi ve kendi Veri Tabanı olan DB2 yi
> mahvetmesini hazmedememiş ve Linux a ilk uluslar arası desteği vermeyi

Bu konuda IBM'in yaptığı duyuruları araştıracak olursanız durumun böyle
olmadığını, IBM'in Microsoft'u kasıtlı olarak geliştirdiğini ve teşvik
ettiğini görebilirsiniz. Bunda o dönemin Amerikan dış ilişkileri
politikasının yada uzun vadeli başka planların etkisi olduğu
tartışmasız. Google'a "Chomsky" ve "Microsoft" diye sorun, alacağınız
yanıtlar hoşunuza gidecek.

> IBM Türkiye Linux geliştirme merkezindeki Türk ekibi Linux dünyasına
> ve bizlere büyük bir katkıda bulundular, FLASH artık Linux üzerinde
> çalışıyordu. Bu gelişme Macromedia yetkilileri tarafından da onay
> alınca, diğer macromedia ürünleri de artık Linux üzerinde
> çalıştırılabilecek.

Bu konuda birileri birşeyler yazabilir mi? Yeni birşey olduğunu
sanmıyorum, zaten çalıştırılabiliyordu.

> Mehmet Halil SERÇE
>     BİM-MCSE
          ^^^^
          :)

Yanlış bilgi vermektense, hiç vermemek daha iyidir. Keşke böyle bir
metni yazmadan önce biraz daha araştırsaydınız.

Saygılar,

[1] http://efsane.sitebest.com/
--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)