Re: Yedekleme çabalarım

On Mon, 2005-01-24 at 13:03 +0200, Can Burak Cilingir wrote:
>         /home/ bölümüm yaklaşık 20 GB ve ben bu dizini ağ üzerinden
>         başka bir diske (rsync --archive) yedeklemek istiyorum. Disk
> bir
>         windows makinada takılı ve disk üzerindeki bir dizine smbfs
> ile
>         ulaşabiliyorum. bu diski linux yüklü bir aygıta takmam mümkün
>         değil.
>
>         gerek sembolik linkler gerekse ntfs üzerinde
> bulundurulamayacak
>         dosya adları sebebiyle dizini direkt olarak kullanamıyorum.

herhangi (buyuk) bir dosyayi rsync ile nfs ya da samba uzerinden farka
dayali nasil guncelleyeceginizi merak etmekteyim.

rsync zaten fark olmadigini anlamak icin hash hesapliyor bunun icinde
butun veriyi okumasi lazim (tercihen karsi tarafta)

bu nedenle bana bantgenisligi dostu en mantikli cozum win tarafina rsync
ve opensshd (ya da rsyncd) kurmak gibi geldi

ben olsam, tasinamayan bilgileri bir betikle alip, gerektiginde geri
getiririm

tabi sadece kucuk dosyalariniz degisiyorsa home dizininde, o zaman bu
soylediklerimin pek bir onemi kalmiyor,
ama loop uzerinden dosya degistirme/yazmanin hizli olabilecegini
sanmiyorum,

loop/lvm ikilisini kullanirsaniz, sonuclarindan bizi de haberdar
ederseniz sevinirim.

kolay gelsin

--
-aab