Re: qmail acil yardim

Merhaba,

* Rasit Ay [Wed, Oct 05, 2005 at 11:22:23AM +0300]

> Dediğiniz gibi /usr/lib/sendmail ve /usr/sbin/sendmail dosyaları
> /var/qmail/bin/sendmaile e değil, /usr/sbin/exim4 e link durumdaydı.
>
> Gerekli değişikliği yaptım. Daha önce telnet ile (deneme için
> kullanıyordum) mail gönderebiliyor olmama rağmen şimdi gitmiyor.
>
> Değişiklikten sonra php dosyayı konsoldan çalıştırdığımda (dosyanın
> üstüne #!/usr/bin/php -q yazıyorum) mail artık gidiyor, ama browser ile
> çağırdığımda gitmiyor. Acaba apache ile ilgili de bir sorun olabilir mi
> ?
[...]

Burada gozden kacan bir durum var, "php -q" ile yaptiginiz denemelerde
php4-cli (command line interface) devreye giriyor dolayisiyle siz
/etc/php4/cli/ icerisindeki php.ini ayarlarini kullanmis oluyorsunuz.

Apache ile php'yi kullanirken ise /etc/php4/apache*/php.ini dosyasi
devreye giriyor ki anlasilan /etc/php4/cli/php.ini ile
/etc/php4/apache*/php.ini dosyalarindaki "sendmail" yapilandirmasi
farkli.

Olasi durumlar;

/etc/php4/cli/php.ini dosyasinda "sendmail" satiri kapali durumda
ve sistem mail gondermek icin ontanimli olarak /var/qmail/bin/qmail-inject
dosyasini kullaniyor ve mailleriniz sorunsuz iletiliyor.

/etc/php4/apache*/php.ini icerisindeki "sendmail" satirinda ise;
"/usr/sbin/sendmail -t" gibi bir tanimlama var ve maileriniz buradaki
sendmail ile duzgun teslim edilemiyor.

Olasi cozum yontemleri:

- /etc/php4/apache*/php.ini icerisindeki "sendmail" satirini ";" ile
kapatin.

- Veya, /etc/php4/apache*/php.ini icerisindeki "sendmail" satirindaki
ifadeyi "sendmail -t" li ifade yerine "/var/qmail/bin/qmail-inject" yapin.

- Veya;

  /usr/sbin/sendmail'i /var/qmail/bin/qmail-inject' e linkleyebilirsiniz.

- Veya;

  #cp /usr/sbin/sendmail /usr/sbin/sendmail.orig
  # cp /var/qmail/bin/qmail-inject /usr/sbin/sendmail

deneyebilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin