Fwd: log sismesi

Cafer Şimşek

İleti başlangıcı:

Kimden: Cafer Simsek <cfb@cafer.org>
Tarih: 19 Ekim 2009 02:27:36 GMT+03:00
Kime: Emre ERYILMAZ <dyingdeclaration@yahoo.com.tr>
Konu: Ynt: log sismesi

Uzantısında .1 seklinde bir ibare varsa bu yedeklenmis bir dosyadir.
Lazım degilse silebilirsiniz.

Ayrica syslog.log dosyasını tail -f komutuyla izleyin. İcerisine
hala kayıtlar düşüyor olabilir. Dosyayı bir editör ile açmanıza
gerek yok.

user.log dosyası için ise su komutu kullanarak temizlik
yapabilirsiniz:

user.log

Yine bu işlem için root yetkisi gerekir.

Yalnız bu anlattiklarim soruna gececi bir çözüm. Asıl olarak
dosyalara hangi satırların yazildigini anlayıp problemi çözmek
gerek.

Cafer Şimşek

19.Eki.2009 tarihinde 02:19 saatinde, Emre ERYILMAZ
<dyingdeclaration@yahoo.com.tr
şunları yazdı:

Dediginiz gibi yapip,en cok sisen dosyalara baktim.Dosyalar asagidaki
gibi:
4,0K    /var/log/apache2
652K    /var/log/apt
28K    /var/log/aptitude
20K    /var/log/auth.log
64K    /var/log/auth.log.1
4,0K    /var/log/auth.log.2.gz
4,0K    /var/log/boot
4,0K    /var/log/btmp
152K    /var/log/ConsoleKit
68K    /var/log/cups
96K    /var/log/daemon.log
168K    /var/log/daemon.log.1
12K    /var/log/daemon.log.2.gz
80K    /var/log/debug
240K    /var/log/debug.1
8,0K    /var/log/debug.2.gz
32K    /var/log/dmesg
32K    /var/log/dmesg.0
12K    /var/log/dmesg.1.gz
12K    /var/log/dmesg.2.gz
12K    /var/log/dmesg.3.gz
12K    /var/log/dmesg.4.gz
1,8M    /var/log/dpkg.log
du: `/var/log/exim4' dizini okunamıyor: Erişim engellendi
4,0K    /var/log/exim4
8,0K    /var/log/faillog
4,0K    /var/log/fontconfig.log
12K    /var/log/fsck
24K    /var/log/gdm
1,1M    /var/log/installer
376K    /var/log/kern.log
1,2M    /var/log/kern.log.1
36K    /var/log/kern.log.2.gz
12K    /var/log/lastlog
0    /var/log/lpr.log
0    /var/log/mail.err
0    /var/log/mail.info
0    /var/log/mail.log
0    /var/log/mail.warn
308K    /var/log/messages
976K    /var/log/messages.1
28K    /var/log/messages.2.gz
4,0K    /var/log/news
0    /var/log/pycentral.log
80K    /var/log/syslog
13G    /var/log/syslog.1
36K    /var/log/syslog.2.gz
36K    /var/log/syslog.3.gz
48K    /var/log/syslog.4.gz
140K    /var/log/syslog.5.gz
48K    /var/log/syslog.6.gz
48K    /var/log/syslog.7.gz
4,0K    /var/log/unattended-upgrades
13G    /var/log/user.log
12K    /var/log/user.log.1
4,0K    /var/log/user.log.2.gz
472K    /var/log/wtmp
56K    /var/log/Xorg.0.log
56K    /var/log/Xorg.0.log.old

en cok sisen user.log(13 gb) ile syslog.1(13 gb) icerigine bakmayi
denedim fakat 13 gb lik bir dosya kolay acilmiyor.Bu yuzden bakamadim.