Re: Termeni administrare pachete

On 10/3/05, Dan Damian <dand@codemonkey.ro> wrote:
> Salut,
>
> Mai jos aveţi o listă termenii mai importaţi folosiţi de mine în
> synaptic. Dacă aveţi obiecţii, aş dori să le discutăm.
>
> (package) repository - arhivă (de pachete)

depozit ?

> install / add - a instala
> uninstall / remove - a dezinstala
> completely remove / purge - a dezinstala complet

Îţi aduc aminte că o discuţie de genul a mai fost:

în trecut ai spus:

http://lists.debian.org/debian-l10n-romanian/2005/05/msg00117.html

--------------
> În fine, iată propunerea mea:
>
> remove = dezinstalează (în cazul dpkg)
> remove = elimină       (mă gândesc la „remove from panel")
> purge  = elimină complet
> delete = şterge
--------------

Sorin a spus:

> eu optez pt varianta 3, cel mai important e sa pastram o traducere unitara pt "purge", si > > as prefera un termen cat mai "exotic" pt el, asa cum e "curăţă"

Ambele se refereau la „remove/purge traducere"

Să reiterez fără ambiguităţi, eu sunt pentru 3)

> reinstall - a re-instala

nu cred că e nevoie de cratimă

> upgrade - a actualiza

a înnoi („a actualiza" este pentru update)
ce e ciudat e că în istoria de la glosar, traducerea asta, care a fost
folosită în aptitude, a fost ştearsă şi suprascrisă la o zi după prima
propunere. Simt că a fost o neglijenţă, pentru că, deşi înnoire a
suprascris un alt termen, l-a eliminat pentru a nu intra în conflict
cu "update"

> downgrade - a retrograda
> hold - a bloca

a păstra

> obsolete - depăşit

învechit/depăşit

> maintainer - responsabil

de acord, la fel folosit şi în traducerile mele

> ReverseDepends - DependenţăInversă

nu am de obiectat la termen, ci doar să îţi spun să
ai grijă, aici cred că e vorba de "A RevereseDpends on B"

> vendor - producător
ack

--
Regards,