Re: Pregunta tonta i basica

David Grau Serra wrote:

El mar, 16 de 09 de 2003 a las 02:03, Orestes Mas escribió:
Hola a tothom!

aixi ho he fet, he escrit 'fsck' que voldrà dir FileSystemChecK, oi?

fa el següents pasos (suposo k els coneixeu de sobres)

1-inodes, blocs i tamanys, OK
2-estructura del directori, OK
3-directory connectivity, OK

4-reference counts...
i aquí apareix el següent
Unattached inode 130259
Connect to /lost+found <y>? i accepto
Inode 130259 ref count is 2, should be 1. Fix <y>? i també accepto.
Em va apareixer el missatge unes 10 vegades amb diferents números.

5-Group summary information
Block bitmap differences: -262664
Fix <y>? i accepto

Ara funciona correctament, però em pregunto pq m'ha passat 2 vegades?
faig quelcom malament quan estic en gnu/linux?

Probablement el que et passa és que com que el PC ara no se t'apaga automàticament ho has de fer manualment i encara no ha tingut temps de desmuntar correctament els sistemes de fitxers. Llavors quan reinicia és quan troba els errors.

No que vagi lent en tancar, sinó més aviat que el kernel que ve compilat per defecte amb la debian no deu ser massa compatible amb la teva bios APM o ACPI i es penja en apagar-se. Per investigar la causa del problema jo miraria de desactivar les opcions APM o ACPI de la bios i veure què passa. Si és això, probablement la única solució serà recompilar el nucli (fins i tot un de més nou) que tingui un suport més avançat de APM/ACPI.

En el menú de la bios del Power Management Setup hi ha les opcions
següents:
- ACPI, que pot estar 'enabled' o 'disabled', ara el tinc a 'disabled'
- PM, aqui hi ha diferents opcions, 'disabled', 'user define', 'maxim saving' i 'minim saving', ara el tinc a 'disabled'. Si activo 'user
define' puc configurar   'standby mode', 'suspend mode' i 'hdd power
down'
- PM control by APM, que pot ser 'yes' o 'no', ara el tinc a 'no'.

Sembla que és això: No tens activat ni l'ACPI ni el APM. Aleshores el Linux no sap com apagar la màquina.

Si només és per apagar-la (no és un portàtil que hagi de portar un control de la bateria que queda o regular la velocitat dels ventiladors), potser el millor és que activis l'opció "PM control by APM" (suposo que deu ser aquesta) i t'asseguris que el nucli tingui activat el suport per APM. Si estas treballant amb el nucli 2.4.28 que ve "de sèrie" amb una Debian woody, crec que el suport d'APM estarà compilat com a mòdul, aleshores pots inserir manualment el mòdul (com a root: modprobe apm) i mirar què passa. Si xuta, pots fer que el mòdul es carregui automàticament en engegar editant l'arxiu /etc/modules.

També pot ser interessant que arrenquis el PC amb una distribució "live" com la Knoppix, a veure si també et passa el mateix.

No ho he provat, ja ho provaré i comento coses...
PD: Puc agafar el kernel de la meva màquina, em sembla que el 2.4.18, i
veure si tinc les opcions de acpi i apm ben configurades, per fer com un
guardar com...

Per un suport mooolt millorat del ACPI, t'aconsellaria passar-te a la darrera versió estable del nucli: la 2.4.22

A veure si hi ha sort.

Orestes