Re: pregunta arrencada dual amb UEFI i GPT

El 6/4/23 a les 10:45, alex@probeta.net ha escrit:
He vist que a Ubuntu i Mint normalment funciona bé l'opció Windows del GRUB. Llavors he comparat els fitxers que Ubuntu 22.04 genera a /etc/grub.d amb els de Debian 12, i jo no he sabut interpretar diferencies remarcables.

Bones,

jo mateix em responc a partir de coses que he aprés llegint sobre Grub i UEFI, però que encara haig de provar i confirmar.

Sembla que estava mirant al lloc equivocat. El fet que Grub detecti bé Windows a arrencades UEFI a Linux Mint i Ubuntu però no a Debian, no té a veure amb els fitxers de configuració de Grub, sino amb el fitxer /etc/fstab.

Per que en instal.lar-se Grub detecti Windows i els altres sistemes operatius en arrencades UEFI, a més de tenir actiu l'os-prober, sembla que cal que la partició EFI que conté el Windows Boot Manager (bootmgfw.efi) estigui muntada. Linux Mint i Ubuntu crec que la munten automàticament emprant la configuració de /etc/fstab , mentre que les instal.lacions que he fet de Debian encara s'ha de fer a mà.

Em falta provar-ho, però.

Salutacions