Re: Backup ... men hvordan

Mange tak, for tips som jeg benytter.

Maria-backup er ret simpel at bruge:

To perform additional incremental backups, you can then use the target directory of the previous incremental backup as the incremental base directory of the next incremental backup. For example:

$ mariabackup --backup \
   --target-dir=/var/mariadb/inc2/ \
   --incremental-basedir=/var/mariadb/inc1/
https://mariadb.com/kb/en/incremental-backup-and-restore-with-mariabackup/

Man skal bare have lavet mappen 'inc2' først, og det jo ikke raketvidenskab med cronjob at lave sådan en incrementel kæde af mapper som maria-backup løbende hælder filer i.

Mit spørgsmål var i virkeligheden: Hvor længe gemmer I backups, efter hvilket skema? Og hvor tit laver I full backup, og hvor tit incrementel?

Jeg kan iøvrigt ikke forestille mig at CVS-problemet ville opstå i dag(?) Jeg mindes det vist var forholdsvis sjældent problemet opstod, men det var til gengæld ødelæggende - og jeg opgav derfor CVS.

Flemming