Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

> en de betreffende mappen op sdb weggehaald. Daarna heb ik
> symlink in Nautilus gebruikt om de twee aangemaakte mappen terug te
> zetten in de mappenstructuur van sdb (met ctrl-shift en linkertoets
> vanuit sda7 slepen naar /home/familie op sdb.

Helemaal snappen doe ik dit niet.

Als je graag wilt dat bijvoorbeeld /home/familie/muziek in
/home/familie/data/muziek komt (dus op de harddisk), dan kan dat
inderdaad met een symlink.

Een stukje tekst uit http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=16&t=76921 :
"We are almost there. Next we need to effectively utilze the HDD. Many files do not benefit from fast access, eg music files. Delete /home/greg/Music and create a folder in /home/greg/media called Music. Then using Nautilus or Midnight Commander create a symlink back to /home/greg/Music. This way all of your mp3s and oggs are physically on the HDD but programs that look in /home/greg/Music can still find and use them. Repeat for other folders you want on the HDD like Documents."

> Ik mag nu dit topic als opgelost beschouwen. Bedankt allemaal voor het
> meedenken en vooral voor jullie geduld (vooral die van Paul!), dat heb
> ik zeer gewaardeerd!!

You'r welcome.

Dank je wel!

Groeten,