Ja zrobiłem tak:

/etc/mysql/my.cnf

w sekcji [mysqld]
default-character-set = latin2

to samo w [mysqldump]
bo przyda się do archiwizacji

i w sekcji [mysql]
po raz trzeci

Z tego co czytałem, to mysql wszystko przechowuje w UTF. Nie wiem co tam
jest w PhpMyAdmin bo go nie uzywam, nawet nie instalowałem.

Może to pomoże.

Andrzej
Nic z tego... widzę polskie ogonki tylko i wyłącznie jak zrobię tak:
init-connect = 'SET NAMES latin2'

A chciałbym uniknąć takiego sztucznego wymuszania. Jak to opanować? Zarówno Joomla ISO2 mi krzaczy ([ytajniki zamiast ogonków) jak i LMS i inne stronki korzystające z ISO2 do baz. Bazy są tworzone z użyciem latin2 i widziane poprawnie po powyższym wpisie do my.cnf w sekcji [mysqld]. Nie sprawdzałem jak utf8 wyświetla się po takim wpisie, ale podejrzewam, że krzaczy... piszę, bo chcę to unormalizować, a na razie ciężko idzie.

Konrad