Re: Uppdatera paketlistan i Dselect ouppkopplad?

riiankv1@home.se writes:

> apt läser av i /etc/apt/sources.list som du kanske har märkt,
> så du kan peta in att den ska läsa från en lokalt biblioteket om du vill.
> file:/debian kan du lägga in sources.list så installerar den paketena från
> katalogen debian och för installera från cd´n peta då in:
> cdrom:/cdrom

Rätta mig om jag har fel men om jag gör file:/krfsm så förväntar den
sig finna hela paketstrukturen därunder - vilket inte är vad jag
vill. Jag vill kunna ladda hem Packages.gz för hand, lägga den i /tmp
och säga åt dselect "tag /tmp/Packages.gz och slå samman den med vad
du redan vet", dvs. motsvarande till "dselect update" (som är "tag
ftp://krfsm/Packages.gz och slå samman den med vad du redan vet").

Hela poängen här är just _paketdatabasen_, inte *var* dselect/apt
hittar paketen. Jag vill ha koll via dselect på vilka paket som är
uppdaterade på min debianspegel utan att behöva koppla upp mig (jag
tänkte hämta hem Packages.gz per diskett via jobbet). Sedan när jag
ser att ett paket som jag är intresserad av är uppdaterat plockar jag
hem det enbart (troligen även då via jobbet).

Det är själva uppdateringen av dselects lista på tillgängliga paket
som jag vill göra för hand, *inte* någon annan del - för resten skall
ftp://ftp.sunet.se/blabla var källan (varför file:/krfsm i
/etc/apt/sources.list inte fungerar eftersom apt kommer att leta efter
mer än Packages.gz där).

Jag hoppas att jag har gjort det lite klarare vad det är jag vill göra.

--
( GnuPG/PGP key @ www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/  !     Wei Wu Wei     )
( Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying, Emacs/Gnus   !  To Do Without Do  )