Re: iceweasel latin altabesi dışındaki karakterleri gösterme problemi

Merhaba,

* Bahri Meric CANLI [2008-12-12 14:46:12+0200]
> Debian lenny üzerinde küçük bir sorrunum var. Birkaç şey denedim fakat
> çözüm bulamadım. Çince, Japonca, Rusca mailleri okuyup bazı sitelere
> girmem gerekiyor. (Birkaç  taneside kendi sitem)
>
> Fakat şuan sistemde bu karakterlerin desteği yüklü değil. xfont ve
> locales ile oynadım. iceweasel ve icedove nin bu dillerdeki desteklerini
> yükledim. Aklıma başka bir seçenek gelmedi. Tek isteğim mail ve
> sitelerdeki yazıları okuyabilmek.

Sorunun karakter kodlamasından kaynaklanmaması lazım; bu meseleleri artık
çözdüler sayılır.  Tarayıcınızda etkin yazı tipi gerekli "glyph"lara
(karakter şekli) sahip değildir muhtemelen (ki böyle bir durumda üzerinde
kodlar bulunan kutular görüyor olmanız lazım).

Kökten (ve kötü) bir çözüm vereyim size.  Tasksel[1] Japon, Çin ve Rus
(Kiril) masaüstü görevlerinde yazı tipleriyle ilgili paketleri seçerek
kurun.  Hatta bu işi biraz otomatikleştirelim: :-)

        for lang in chinese-s chinese-t cyrillic russian japanese; do
                w3m -dump "http://git.debian.org/?p=tasksel/tasksel.git;a=blob_plain;f=tasks/$lang-desktop"; | \
                grep '^ ' | egrep '(ttf|font)'
        done >paketler

Bu şekilde oluşturduğunuz listedeki tüm paketleri kurmak gerekmiyor.  Her
bir dil için ilk birkaç paketi denemekle başlayın.

[1] http://git.debian.org/?p=tasksel/tasksel.git

--
roktas