Re: Problemen met de upgrade van Debian 11 naar 12

Cecil Westerhof <Cecil@decebal.nl> writes:

> Ben al veel te lang bezig met de upgrade van Debian 11 naar 12 en moet
> nodig onder de wol, dus alleen het meest belangrijke en de rest volgt
> later.
>
> Ik had geen kernel 6, maar dat heb ik kunnen oplossen met:
>     apt install linux-image-amd64 -y
>
> Er is geen spamassassin.service file. Ik heb van alles geprobeerd. Een
> reinstall en een remove/install.
> Wat vreemd was bij die laatste was dat bij de remove alleen
> spamassassin werd verwijderd, maar bij de install ook re2c en
> sa-compile werden geïnstalleerd.

> [...]

In 11 werd spamassassin.service nog wel gebruikt, want ik zie in mijn
journal:
    Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: Stopping spamassassin.service...
    Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: spamassassin.service: Deactivated successfully.
    Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: Stopped spamassassin.service.
    Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: spamassassin.service: Consumed 4.817s CPU time.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer