Re: Problemen met de upgrade van Debian 11 naar 12

Cecil Westerhof <Cecil@decebal.nl> writes:

> In 11 werd spamassassin.service nog wel gebruikt, want ik zie in mijn
> journal:
>     Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: Stopping spamassassin.service...
>     Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: spamassassin.service: Deactivated successfully.
>     Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: Stopped spamassassin.service.
>     Aug 27 23:16:25 munus.decebal.nl systemd[1]: spamassassin.service: Consumed 4.817s CPU time.

Er stond nog een hele oude /etc/init.d/exim4. (Volgens mij heb ik nooit
exim gebruikt.) Exim4 zelf was niet geïnstalleerd. Tijdens de upgrade
was spamassassin.service verwijderd. Maar door het bovenstaande
bestand dacht systemctl dat het er wel was, maar op het moment
systemctl dan een status, of start wilde doen, dan kon dat niet. Door
het bovenstaande bestand te verwijderen was dat probleem opgelost.

Kwam er achter dat er 31 niet bestaande unit files waren die door
afhankelijkheden er volgens systemctl wel waren. Door verwijderen van
init bestanden en aanpassen van Before's en en After's heb ik het
merendeel recht weten te breien.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer